Šiuo metu Lietuvos Vyriausybė svarsto ar reikėtų papildomo draudimo Lietuvoje veiklą vygdančioms kelionių agentūroms. Jei vistik bus apsistota ties tuo, kad papildomas civilinės atsakomybės draudimas yra reikalingas, tai reikš papildomas išlaidas verslui, tačiau verslininkų nuomone naudos galutiniam vartotojui iš to nebus.

Šiuo metu Lietuvos turizmo asociacijai (LTA) vadovaujanti D. Mažeikaitė teigė, kad šis draudimas yra nelogiškas, nes kelionių agentūros – tėra viso labo tarpininkės, kurios prekiauja kitų kompanijų siūlomais produktais. Kelionių agentūros nei keleivių vežimą vykdo, nei keltus, lėktuvus ar viešbučius valdo. Minėtas paslaugas keliautojui tiesiogiai suteikia oro linijų bendrovės, keltų kompanijos, viešbučiai bei kiti vežėjai. Kelionių agentūra faktiškai nėra net viena iš sutarties šalių.

LR Ūkio ministerija palaiko nuomonę, kad papildomom išlaidom verslo apkrauti nereikėtų, tačiau dalis seimo narių yra kategoriški ir linkstą į papildomo draudimo pusę.

Šiai dienai LR Vyriausybė iš Ūkio ministerijos yra gavusi net tris minėto įstatymo projektus. Draudimas kaip galimai papildoma apsauga turistams yra numatytas tik viename.

LTA vadovė D. Mažeikaitė susipažinusi su visais trim minėtais įstatymo projektaus, mano, jog liūdniausių pasekmių Lietuvos turizmo atstovai tūrėtų, jei būtų priimtas tas įstatymo projekto variantas, kuriame reikalaujama turizmo agentūroms tūrėti civilinės astakomybės draudimą.

Vieną draudimą keičia kitas

Pagal šiuo metu galiojanti įstatymą kelionių agnetūros yra įpareigotas drausti civilinę atsakomybę už parduodamas kelionių organizatorių keliones. Naujame įstatymo projekte, šio draudimo yra atsisakyta, tačiau draudimo prireiks tokioms paslaugoms kaip: Avia bilietų pardavimai, viešbučių rezervavimui ir pan. Planuojamka, kad draustis reikės suma, kuri yra 5 proc. metinių pajamų už minėtų paslaugų pardavimą, tačiau ne mažiau kaip 50 000 litų.

Toks įstatymas bus tarsi peilis turizmo agentūroms, kadangi šios privalės prisiimti nuostolius, kuriuos keliautojas patiria dėl trečiosios pusės, kaip kad viešbučio, skrydžių bendrovės ar keltų paslaugas teikiančios kompanijos turistui nesuteiktų arba nekokybiškai suteiktų paslaugų.